Huisregels

Om met zoveel honden, baasjes en gezelligheid alles soepel te laten verlopen zijn er ook bij ons enkele huisregels van toepassing.

• Niet roken op het veld en in de kantine. Enkel voor de kantine onder het afdak. Uiteraard wordt het afval in de daarvoor bestemde afvalbak gedeponeerd. Sigaretten zijn giftig voor honden waardoor we hier extra scherp op zijn.
  • Hondenpoep altijd zelf opruimen. Als je hond zijn/haar behoefte doet op het veld, ruim dit zelf op. Gelieve altijd een zakje mee te nemen en de poep in een gesloten zakje deponeren in de groene prullenbak bij de kantine. Zo houden wij ons veld niet alleen schoon maar ook beperken we ook het risico op ziektes.
  • Is je hond ziek of aan de diarree, geef dit door en kom niet naar de les. Wij willen voorkomen dat meer honden ziek worden.
  • Is je teefje loops, dan verzoeken wij om zonder hond naar de gehoorzaamheidscursus te komen. Loopse teven zijn niet toegestaan, maar thuis aan de slag gaan met de lesstof is uiteraard geen probleem. Graag zelfs, om achterstand met de rest van de groep te voorkomen.
  • Tijdens de les gelieve geen telefoon te gebruiken. Onze vrijwilligers doen hun uiterste best om de lesstof zo goed mogelijk bij te brengen, het zou zonde zijn als je hier iets van mist.
  • Honden zijn op het veld te aller tijden aangelijnd, mits de instructeur je verzoekt om de riem los te maken.
  • Slipkettingen zijn niet toegestaan. Tevens is het de bedoeling om te trainen met een vaste lijn.
  • Parkeren is enkel toegestaan langs het veld en tegenover het veld. Niet voor de huizen in de straat.
  • Ondanks dat de straat waarin de club zich bevind buiten de bebouwde kom valt, graag je snelheid matigen.
  • Bij annulering na bevestiging inschrijving worden er kosten in rekening gebracht.
  • In geval van stoppen met de cursus na aanvang is er geen restitutie mogelijk.
  • Minimale leeftijd voor deelname aan een cursus is 14 jaar. Voor de leeftijdscategorie 14 tot 18 jaar hanteren wij eerst een proefles voorafgaand aan definitieve bevestiging inschrijving.